identitate vizuala brand

Identitatea vizuală a unei companii: 5 aspecte importante de avut în vedere

Ești de acord că brandul tău este cel mai valoros atu al afacerii tale? Dacă răspunsul tău este DA, înseamnă că ai înțeles că brandul tău este cel care te diferențiază de toți concurenții din industria din care compania ta face parte. Pentru că identitatea vizuală a brandului va fi utilizată în tot ce înseamnă marketing și branding, aspecte care vor atrage clienții doriți. 

De ce este importantă identitatea vizuală a unei companii?

 

Se spune că prima impresie contează întotdeauna, la fel este și în business. Identitatea vizuală este prima întâlnire a consumatorului cu brandul tău. Prima impresie poate genera o influență pozitivă sau negativă asupra viitoarei colaborări.

Este dovedit științific că majoritatea oamenilor răspund mult mai repede comunicării vizuale în detrimentul celei auditive. Cu siguranță ai auzit că o imagine valorează cât 1000 de cuvinte. Imaginea este un mijloc de comunicare extrem de puternic. Și atunci când este folosită corect, ea are rolul de a poziționa pe piață un brand și de a-l diferenția de competitori, oferă credibilitate și reușește să rămână în mintea consumatorului.

Diferența dintre identitate vizuală și branding

 

Identitatea vizuală și branding sunt doi termeni care sunt adesea confuzați în procesul de construire a unei mărci. Identitatea vizuală este aspectul vizual al branding-ului afacerii și încercarea de a evoca anumite sentimente în consumator prin intermediul imaginilor. Ea transmite semnificații simbolice care nu pot fi transmise doar prin cuvinte. Un brand reprezintă toate acțiunile pe care le întreprinde o companie pentru a crea conștientizare și pentru a se separa de concurență.

identitate vizuala

Dar, dezvoltarea unei identități vizuale înseamnă mai mult decât simpla creare a unui logo sau a unui nume interesant pentru afacerea ta. Este o promisiune pe care o faci clienților și partenerilor de business despre ce fel de experiență vor primi ori de câte ori îți cumpără produsele sau lucrează împreună cu tine.

Identitatea vizuală include următoarele elemente:

  • designul unui logo;
  • fonturi;
  • imagini;
  • culori, forme și forme;
  • și orice alte elemente vizuale care ajută la transmiterea mesajului brandului tău.

5 aspecte de avut în vedere despre identitatea vizuală a brandului

 

Cum te prezinți în raport cu competitorii tăi? Cum creezi o identitate vizuală de brand care să spună o poveste coerentă, fără să spui un cuvânt? De ce este important brandingul vizual?

Ți-am pregătit 5 aspecte importante de ținut cont pentru aflarea identității vizuale a brandului tău, pe care le vei înțelege mai bine răspunzând la aceste întrebări:

  1. Cine este publicul tău? Cui te adresezi?

Definirea publicului tău este primul pas pentru construirea unei identități vizuale a brandului. Dacă nu știi exact cu cine vorbești, nu vei ști ce să spui. Gândește-te în acest fel, cine ar vrea să fie prieten cu brandul tău?

Aruncă o privire la publicul concurenților tăi pe rețelele de socializare. Cine este activ și cine răspunde? Poți afla multe despre cine este publicul prin întrebările pe care le pun și postările care le plac sau le distribuie.

identitate vizuala

  1. Ce valoare oferi?

Odată ce ai determinat care este publicul căruia te adresezi ar trebui să înțelegi ce ar determina oamenii să vină la tine. De ce ar cumpăra publicul produsul sau serviciul tău? Care este ”golul” pe care îl umpli și care sunt beneficiile pe care clienții tăi le obțin? 

  1. Adaugi emoție?

O modalitate sigură de a ajunge la publicul tău este prin emoție. Brandul tău trebuie să spună o „poveste” care să miște clienții. Consumatorul nu se uită după un produs care să îi satisfacă procesele raționale, ci după produse sau servicii cu semnificații simbolice, psihologice și culturale, produse care devin pentru consumator surse de sentimente, relații și emoții, care să se potrivească cu personalitatea lor.

  1. Mesajul este simplu?

Identitatea vizuală a brandului nu trebuie să fie complicată. Când aveți prea multe lucruri pe parcurs, riscați să vă confuzați publicul. Povestea ta vizuală nu ar trebui să fie atât de ezoterică, încât trebuie să ai o minte de savant pentru a înțelege mesajul tău. Dacă mă poticnesc de exemplu să intru pe site-ul tău, voi înțelege oare cu adevărat ce vrei să-mi oferi? Identitatea vizuală a brandului se referă la simboluri vizuale concrete folosite în prezentarea unui brand. Este important ca acestea să fie aplicate corect pentru păstrarea coerenței și recognoscibilității unei companii. 

  1. Vorbești aceeași „limbă”?

Nu, nu ne referim la mijlocul de comunicare dintre membrii unei comunități, ci la conținutul adecvat publicului, adaptat pentru fiecare platformă. De exemplu, Pinterest apelează la sfaturi, DIY și sfaturi și trucuri utile. Facebook și Google+ se referă la comunitate. Ar trebui să folosești aceste platforme pentru a începe conversațiile cu publicul. Instagram este potrivit pentru a arăta aspecte de viață, sub forma pozelor sugestive, și funcționează cel mai bine formatele cât mai creative.

Succesull unei companii prin identitatea vizuala este condiționat de gradul în care reușim să creăm o legătură fermă între toate componentele de bază (nume, logoul companiei, materiale de promovare, designul, uniformele angajatilor etc.). Indiferent că este vorba despre o identitate vizuală web, cărți de vizită, pliante, broșuri, sau prezentari pdf, toate aceste materiale publicitare vor adăuga valoare și notorietate brand-ului și îl vor aduce în topul afacerilor de succes.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top