carti de vizita

Cărți de vizită în era digitală: DA și uite DE CE sunt importante

În plină eră digitală cărțile de vizită pot părea desuete și cumva inutile, dacă ne gândim la stilul de comunicare din prezent. Dar, cărțile de vizită vin cu o capacitate fantastică de a intra în contact direct, de a te face remarcat, de aceea sunt în conținuare un instrument eficient de promovare a unei afaceri sau unui brand personal. Cărțile de vizită pot fi modalitatea de contact cea mai eficientă în mediul offline, în cadrul unei conferințe sau al unui eveniment de business, în care vrei să faci cunoștință cu cât mai multe persoane. 

Cărțile de vizită conțin cele mai utile informații despre tine sau businessul tău și pot fi împărțite clienților sau altor persoane cu care intri în contact, astfel încât aceștia să poată găsi detalii referitoare la activitatea pe care o desfășori, dacă vor avea nevoie pe viitor de serviciile pe care le poți oferi. 

Cele mai multe companii de succes pot confirma faptul că o campanie de promovare bine făcută înseamnă combinarea instrumentelor de promovare online cu cele de promovare offline. Luând în considerare că există prospecți care nu sunt prezenți sau activi în mediul online, promovarea offline încă există și include toate canalele care nu depind de internet pentru a-și livra mesajul publicitar.

DE CE cărți de vizită în era digitală?

 

Chiar dacă printul este un mijloc de publicitate „tradiționalist” și, de multe ori, desconsiderat pe criterii de inadecvare cu timpurile moderne, este în același timp cel mai ușor de adaptat și modelat astfel încât să ajungă, într-un timp relativ scurt, la un public larg. Cărțile de vizită simbolizează imaginea proiectului tău și sunt una dintre tehnicile redutabile de promovare offline. 

Iată cum niște obiecte mici din carton au de fapt un potențial enorm: 

  • Cărțile de vizită sunt unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing direct. Newsletterele, mijloacele de optimizare SEO și alte metode de promovare online sunt eficiente și pot aduce clienți sau atrage potențiali clienți. Totuși acestea sunt impersonale și nu sunt atât de eficiente dacă le comparăm cu întâlnirea personală cu unul dintre potențialii clienți. În momentul unei astfel de întalniri de afaceri, cartea de vizită poate fi transmisă direct împreună cu o strângere fermă de mână.
  • Sunt cea mai la îndemână și puțin costisitoare opțiune. Există situații când aceste cărți de vizită pot fi refolosite, transmise de la o persoană la alta, facând să circule același mesaj.
  • Le poți oferi colaboratorilor, persoanelor cu care interacționezi la diverse evenimente din domeniu și oricui ar putea deveni într-o zi client. În acest fel îți poți promova rapid afacerea.
  • Cărțile de vizită sunt oglinda afacerii tale, furnizează date utile de contact care sunt mai greu de ținut minte și fac cunoscute numele și brandul pentru potențiali parteneri sau clienți.
  • Transmit un mesaj despre activitatea pe care o desfășori, despre stilul și personalitatea ta.
  • Pot transmite informații în zonele unde nu există internet.
  • Pot avea un design neobișnuit sau atractiv, ciudat sau amuzant, în așa fel încât să provoace în mintea celor ce le primesc impactul pe care l-ar avea o reclamă foarte reușită la radio sau televizor.

Design specific pentru cărți de vizită profesionale

 

În mod special, în cazul alegerii modelului pentru cărțile de vizită, trebuie să ai în vedere că prima impresie contează. Prin calitate și design adecvat, o carte de vizită profesional creată reprezintă prima modalitate de prezentare pentru a lăsa o impresie bună posibililor tăi clienți / parteneri. Plus că designul unei cărți de vizită poate fi criteriul de departajare care poate face diferența. Mulți dintre noi acceptăm cărțile de vizită doar din politețe, apoi uităm de ele pentru că nu ies cu nimic în evidență. Statisticile însă arată că posibilii clienți sau parteneri păstrează cărțile de vizită cu un design inedit de 10 ori mai mult decât pe cele standard, obișnuite.

carti de vizita

La fel ca și în cazul vestimentației aceste cărți de vizită comunică valorile tale sau ale companiei, te diferențiază de concurență și pot reprezenta un call to action în a încuraja oamenii să te contacteze. Dacă stilul tău de lucru este simplu și formal, cartea de vizită ar trebui să reflecte aceste calități. Dacă produsele sau serviciile oferite sunt vesele și creative, poți transmite aceste trăsături folosind culori îndrăznețe sau un slogan captivant.

Este important să alegi forma potrivită și o dimensiune carte de vizită adecvată cerințelor tale. Acest lucru influențează nu numai mărimea textului și cantitatea de informații pe care o poți include, dar comunică și lucruri despre tine. De exemplu, dacă ești mai degrabă în zona conservatoare / clasică sau creativă / nonconformistă. 

În general, dimensiunea europeană pentru cărți de vizită este cea mai folosită. În România se folosește un standard apropiat cărților de vizită americane și anume o dimensiune carte de vizită de 90 x 50 mm. Cele mai multe cărți de vizită sunt tipărite și utilizate orizontal, dar se folosesc și cele pe verticală.

Conținutul specific al unei cărți de vizită trebuie să concentreze povestea ta de succes și ar trebui să includă:

  • Numele și logoul firmei;
  • Numele și funcția persoanei;
  • Adresa firmei, numărul de telefon, fax, adresa de e-mail;
  • Adresa siteului web.

Alegerea finisajului și a cartonului poate să le transmită clienților tăi, din start, câteva lucruri esențiale precum: atenția ta pentru detalii, preocuparea pentru calitate, accesibilitatea serviciilor oferite. Și chiar dacă și în cazul cărților de vizită funcționează principiul ”Less is more”, poți să îți pui amprenta personală cu ajutorul unor citate / slogane inspiraționale puse pe spatele cărții de vizită: “If You Change the Way You Look at Things, the Things You Look at Will Change.”, ”Don’t Wait for the Right Opportunity: Create It.”, ”If Opportunity Doesn’t Knock, Build a Door”, The Value of an Idea Lies in the Using of It.” Un citat poate atrage atenția și interesul unui partener care pune preț pe aceleași valori.

O carte de vizită este eficientă atunci când este în armonie cu mesajul transmis, când fonturile, textul, informațiile inspiră profesionalism și pot susține informațional primul tău contact cu o altă firmă sau persoană.

Promovare cu cărți de vizită: DA, se poate!

 

Mediul online a luat amploare în ultima perioadă și toată lumea este cu gândul doar la SEO, dar atunci când ești la un eveniment unde poți atrage clienți și parteneri de afaceri noi, cel mai ușor este să oferi o carte de vizită. Schimbul de informații este unul personal, iar contactul vizual sau o strângere de mână atunci când oferi o carte de vizită poate face diferența. Oferită exact în momentul potrivit aceasta poate crea o impresie cu un puternic impact pozitiv. 

intalnire afaceri

Nimic mai simplu decât să oferi o carte de vizită personalizată cu numele tău, numărul de telefon, site-ul web, logo-ul companiei. Dar când și unde? Cu siguranță nu vei ieși pe stradă să împarți cărțile de vizită la fiecare persoană care trece, te vei folosi de ele atunci când ți se va cere adresa de e-mail, numărul de telefon sau alte detalii de contact, precum și atunci când vei participa la diferite evenimente legate de mediul online.

  • Participarea la evenimente de specialitate favorizează interacțiunea directă cu competitorii tăi și reprezintă oportunități ideale pentru a-ți promova propriul produs și a construi relații de afaceri cu alți profesioniști pentru a vă dezvolta împreună. Poți împărți cărți de vizită la întâlniri de afaceri, la prezentări ale firmei sau în pauzele de la conferințele la care participi ca persoană fizică sau reprezentant al unei firme.
  • Fii la curent cu toate evenimentele care se organizează în industria în care activezi și încearcă să fii unul dintre speakeri. Prezența fizică a reprezentantului unui business umanizează brand-ul, iar un discurs coerent și interesant pentru audiență poate lăsa o impresie de durată, crescând încrederea în acesta. În această postură este ușor să împarți cărți de vizită audienței și celor care vor vrea mai multe amănunte.
  • Nu rata momentele de networking, discută cu ceilalți participanți, află ce business au, schimbă cărți de vizită, fii proactiv și curios. Menirea networking-ului este să facă conexiuni, și câteodată tehnologia nu te ajută la fel de mult. Având câteva cărți de vizită la îndemână vei fi mereu pregătit pentru orice oportunitate de networking care se ivește.
  • Poți dărui vouchere gratuite pentru produsele sau serviciile tale sau poți organiza concursuri la care să oferi ca premii bunuri sau servicii. Materialele trebuie neapărat însoțite de cartea de vizită. 
  • Poți trimite vouchere-cadou, mostre de produs, broșuri și practic orice ți-ar promova cel mai bine afacerea, toate însoțite de cartea de vizită. Multe persoane preferă curierul tradițional.
  • Poți avea un stand, ceea ce îți va permite să discuți cu participanții la eveniment despre business-ul tău, să dai mostre gratuite însoțite de cartea de vizită.

De asemenea, oferind o carte de vizită interlocutorului poți afla mai multe și despre cealaltă persoană, care se va simți motivată să îți ofere o carte de vizită. Și astfel se poate lega o conversație, poți găsi modalități interesante de a relaționa cu ceilalți și, poate, posibilități de afaceri win-win. 

Chiar dacă afacerea ta este 100% digitală, cărțile de vizită aduc valoare promovării și completează tot ceea ce ține de marketingul online. În zilele noastre cărțile de vizită se transformă și devin din ce în ce mai interactive și conectate cu era digitală, creând curiozitate și interes în jurul afacerii tale.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top