10 idei de promovare a companiei tale prin materiale promoționale personalizate

Companiile au nevoie de materiale promoționale pentru susținerea brandului sau pentru a atrage noi clienți. Este o metodă bună de marketing, cu costuri reduse, de a-ți face vizibilă compania și produsele pe care vrei să le vinzi. Conform unui studiu realizat de Promotional Products Association International (PPAI), produsele promoționale sunt percepute de consumatori ca fiind cel mai eficient motor de publicitate. Cum și de ce se întâmplă acest lucru?

Materialele promoționale nu numai că permit mesajelor de brand să ajungă eficient la publicul țintă, dar duc vestea oricui vede produsul expus, folosit sau distribuit. Produsele promoționale sunt folosite zilnic, iar 83% din consumatori le folosesc mai mult de o dată pe zi. În plus, 58% dintre consumatorii chestionați au declarat că păstrează articolele primite cadou pe o perioadă între un an și patru ani.

De ce sunt importante materialele promoționale personalizate pentru companie?

Pe o piață concurențială, indiferent că ai o companie mare sau mică, materialele promoționale personalizate te pot ajuta să-ți crești numărul de clienți. În general, aceste produse au imprimat logo-ul și mesajul de brand al companiei, scopul campaniei din spatele distribuirii de produse promoționale fiind acela de a stimula interesul potențialilor clienți.

Recunoașterea brandului înseamnă că oamenii pot identifica compania și produsele imediat ce văd sigla. Un studiu despre comportamentul consumatorilor menționa că 89% dintre consumatori pot să își reamintească de compania care le-a oferit un produs personalizat în ultimii doi ani.

O regulă de care majoritatea companiilor ține cont într-o astfel de campanie de promovare este aceea de a oferi produse pe care clienții să le poată utiliza zilnic. Însă, cei care își doresc o campanie de succes elaborează și implementează o strategie creativă, vor alege produse care nu sunt doar utile, ci și unice și de înaltă calitate, pentru a avea un impact mai bun și de mai lungă durată.

Top 10 cele mai eficiente materiale promoționale personalizate

Ocaziile în care poți promova brandul, valorile sau un produs nou sunt nenumărate, de la evenimente în aer liber, la evenimente de specialitate, târguri, concerte, competiții sportive sau festivaluri, cu ocazia unei sărbători naționale importantei sau de ziua companiei. Printre materialele promoționale personalizate care au succes cel mai mult și devin un ambasador tăcut la propriului brand, cele mai de succes sunt:

  1. Pixurile
  2. Brelocuri pentru chei
  3. Căni
  4. Agende
  5. Calendare
  6. Stick-uri USB
  7. Recipiente pentru băuturi (cafea, apă, suc)
  8. Mousepad
  9. Tricouri
  10. Evantaie

10 idei de promovare prin materiale promoționale personalizate

Ori de câte ori cineva se gândește la materiale promoționale mintea li se îndreaptă imediat către pixuri promoționale sau agende personalizate, acestea fiind cele mai folositoare obiecte chiar și după un timp îndelungat. De aceea, vrem să-ți prezentăm 10 idei despre cum poți promova aceste materiale pentru promovarea business-ului tău:

1. Ține cont de anotimp 

În primul rând, una dintre cele mai bune strategii de distribuire a materialelor promoționale personalizate de promovare a companiei este să ții cont de anotimp atunci când te decizi să începi campania. O campanie promoțională de succes este una care menține brandul în atenția consumatorilor în funcție de sezon, de aceea este recomandat să-ți adaptezi oferta de materiale promoționale. Astfel, vei avea certitudinea că produsele oferite le vor fi de folos oamenilor.

2. Oferă produsele promoționale cu ocazia unei sărbători

De exemplu, primăvara companiile se pot lega de cele două ocazii importante din luna martie, 1 și 8 Martie, pentru a oferi femeilor produse promoționale unui anumit grup țintă. La fel iarna, Crăciunul este un bun priljej să-ți faci cunoscută prezența cu produse promoționale specifice.  

3. Adaugă un îndemn la acțiune

Nimeni nu oferă un produs cadou fără să aibă și un scop. Care este scopul tău? Ca cel care primește cadoul să îți viziteze site-ul? Sau sa te menționeze în social media? Oferă un produs promoțional în care să incluzi și un apel la acțiune.

4. Oferă produse „vizibile”

Dacă vrei să-ți transformi clienții în ambasadori „tăcuți”, poți oferi la fiecare comandă un produs promoțional ce poate fi purtat la vedere, în diverse contexte, de genul tricourilor, șepcilor, umbrelelor. 

5. Gândește-te la eficiența pe termen lung

Dacă vrei să-ți promovezi compania cu ajutorul produselor promoționale, atunci gândește-te la acele produse care pot fi folosite multă vreme de la primire și care le vor reaminti clienților de tine: blocnotesuri, caiete, agende, calendare, pixuri, tricouri, brelocuri. Acest obiecte nu sunt costisitoare, nu sunt nici voluminoase, în schimb pot fi utilizate cu ușurință în viața de zi cu zi, fiind expuse multor persoane pentru perioade îndelungate de timp.

6. Oferă angajaților un cadou de mulțumire

Produsele promoționale pot fi dăruite și angajaților care și-au atins targeturile sau care pur și simplu fac o treabă bună. 

7. Participă la târguri și expoziții 

Standul tău poate fi vizitat de persoanele care se afla în orice loc al evenimentului dacă vei oferi produse promoționale. Dacă o persoană a primit un obiect promoțional de la tine, iar acum se plimbă prin târg, lumea îl va vedea, prin urmare vor pune întrebări, vor ajunge la tine și tu vei avea noi vizitatori.

8. Oferă produse promoționale la evenimente sponsorizate

Acordarea de produse gratuit de genul materialelor promoționale la diverse evenimente sporește vizibilitatea dacă le oferiți unor potențiali clienți. Profitați de orice ocazie și oferiți-le cadou în timpul evenimentelor sponsorizate de companie.

9. Mulțumește-le clienților fideli

Specialiștii în marketing cheltuiesc multe resurse pentru a construi o bază solidă de clienți loiali. O modalitate foarte bună de fidelizare a clienților este oferirea unor mici materiale promoționale în semn de mulțumire odată cu o comandă mai mare sau după o anumită perioadă de timp. 

10. Educă publicul țintă

Materialele promoționale pot face reclamă unui business, însă pot fi folosite și pentru a educa oamenii. De aceea, o companie ar trebui să stabilească întâi scopul pentru care vrea să ofere materiale promoționale.

Secretul unei campanii de promovare cu ajutorul materialelor promoționale personalizate este să-ți păstrezi permanent publicul țintă în minte. Să știi cine sunt clienții tăi actuali și care sunt cei pe care vrei să-i atragi. Indiferent dacă este vorba despre o anumită campanie, inițiativă sau eveniment, este foarte important să-ți cunoști publicul înainte de a alege gama de produse promoționale pe care le vei personaliza și oferi drept cadou. 
Expression.ro poate personaliza materiale promoționale pe diferite suporturi, precum carton sau plastic. Pe lângă gama de produse promoționale se pot realiza și materiale de tip stationary (cărți de vizită din plastic, carton, scris în relief, carduri de fidelitate, felicitări) cât și diverse personalizări (pungi sau cutii de cadouri).

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top