10 idei de promovare eficiente pentru organizatorii de evenimente

Să organizezi un eveniment, indiferent de amploarea lui sau dacă este corporate, social sau personal, e departe una dintre cele mai mari provocări ale vieții. Un bun organizator de evenimente trebuie să fie atent la o mulțime de aspecte care vor defini, la final, reușita sau nereușita întâlnirii. De la serviciile de catering la locație, atmosferă și lista de invitați, și până la tematică, buget, agendă și promovare, o organizare evenimente perfectă presupune multă planificare și efort în avans pentru ca totul să decurgă cât mai natural și bine posibil.

Am putea spune că The Funny Duck Face Rule se alică perfect în acest caz. Această regulă prevede că la exterior ar trebui să arăți calm și pașnic. Dar, de fapt, te plimbi energic cu picioarele sub apă pentru a te menține la linie. Cu toate acestea, nimeni nu ar trebui să afle despre asta. 

Înainte de a-ți povesti care sunt cele mai eficiente metode de promovare ale unui eveniment, vrem să-ți spunem pe scurt că este importantă alegerea unui mix de mijloace de promovare, menite să transmită către publicul țintă informațiile utile privind evenimentul organizat. Cu siguranță, este esențial să folosești mai multe mijloace de comunicare, pentru că cine se bazează pe un singur canal, ratează clar oportunități majore.

Așadar, dacă ești organizator de evenimente, vrem să-ți venim în ajutor cu 10 idei de promovare eficiente:

1. Creează un flyer de impact

Cu ajutorul unui flyer de impact, o companie poate găsi noi clienți sau promova evenimente sau oferte, de aceea primul pas în a crea un fluturaș de promovare este să identifici exact în mâinile cui ajunge. Dacă folosești un flyer cu ocazia căruia vrei să anunți un eveniment, atunci vei avea nevoie de spațiu pentru data, ora, locație, invitați. Poți insera chiar și tema evenimentului dacă aceasta ar atrage noi clienți. 

2. Folosește culorile în avantajul pliantului tău

Pliantele, afișele sau broșurile care vorbesc despre evenimentul tău au în continuare un impact major asupra celor care primesc mesaje relevante în cutia poștală sau în mediul offline. Ține cont că nuanțele îndrăznețe, dar și contrastele puternice atrag atenția cititorilor. Așadar, imprimă pe ambele fețe pliantul – pe o față poți imprima imagini relevante sau poți adăuga informații suplimentare despre compania ta. 

3. Alege materiale de calitate pentru materialele promoționale

Contează atât conținutul, cât și ambalajul în care este livrat mesajul tău pentru ca efectul să fie semnificativ în strategia de promovare și motivarea publicului pentru a participa la eveniment. Calitatea materialelor de promovare folosite vor trezi interesul și îi vor mobiliza în scopul de a trece de la starea pasivă de „poate”, „mai vedem” la starea activă de „participare”, prin rezervarea datei în calendar.

4. Evită textul sufocant

Intenția oricărui organizator de evenimente este să-i ofere potențialului client cât mai multe informații convingătoare, bineînțeles din dorința de a-i prezenta toate beneficiile. Însă aceasta este una dintre cele mai frecvente greșeli, fie că vorbim de flyere sau pliante, fie că vorbim de newslettere sau bannere de online. Prea mult text este greu de digerat de cititor la o primă vedere. Orice material promoțional ar trebui să aibă: o imagine sugestivă, logo-ul companiei sau organizației, site-ul, un slogan, și un foarte scurt paragraf despre produsul, evenimentul sau serviciul promovat. Prin scurt paragraf înțeleg maxim o frază, poate chiar o propoziție sugestivă.

5. Bazează-te pe email marketing

Dacă în strategia ta de comunicare este inclus și email marketingul atunci ai grijă ca în fiecare newsletter trimis să nu lipsească un call to action care oferă o direcție utilizatorului. În condițiile în care ai atras atenția abonatului care dorește să primească mesaje de informare, nu trebuie să irosești această șansă fără să adaugi un astfel de buton sau link care să îl redirecționeze spre pagina de prezentare, de unde poate cumpăra bilete reduse pentru eveniment sau să afle ultimele noutăți.

6. Organizează un concurs

Una dintre cele mai apreciate strategii de promovare a unui eveniment este organizarea unui concurs. Daca este realizat cum trebuie, iar premiul oferit este unul destul de motivant, un astfel de concurs ar putea atrage mii sau zeci de mii de participanți, iar strategia ar avea un mare succes. Aceste concursuri sunt instrumente perfecte de câștigare a notorietății. Oferă însă un premiu de valoare pentru ca impresia pe care o lași participanților să fie una pozitivă și chiar să-i fidelizezi brandulului tău.

7. Postează pe blog

Milioane de români utilizează internetul pentru a se informa sau pentru a socializa pe rețele sociale. Majoritatea oamenilor se vor afla la un moment dat pe internet. În momentul în care ai un site, posibilitățile devin nenumărate când vine vorba de promovare în mediul online, iar postările pe blogul companiei sunt doar una dintre ele. Povestește despre evenimentul care urmează pe blogul companiei și distribuie-l ulterior prin intermediul rețelelor sociale. 

8. Video blogging? De ce nu!

Este una dintre cele mai noi strategii de promovare a unei firme, fiind foarte cool și extrem de apreciată mai ales în rândul tinerilor. Cu atât mai mult dacă evenimentul pe care urmează să-l organizezi se adresează acestei categorii de vârstă, atunci în campania ta de promovare, video-urile nu ar trebui să lipsească.

9. Folosește produse personalizate

Produsele personalizate sunt foarte populare în ziua de azi: sunt ușor de procurat și, odată distribuite, ele acționează fără să mai fie nevoie de intervenția ta. Astfel, afacerea ta va deveni cunoscută altor potențiali clienți, fără un efort suplimentar din partea ta și fără cheltuieli suplimentare. Cele mai utilizate metode de personalizare a unor produse se bazează pe inscripționarea acestora cu sigla sau cu un alt element vizual de identificare a companiei. Poți merge pe varianta articolelor de papetărie personalizate, de genul agendelor, calendarelor sau pixurilor, sau poți opta pentru articole de îmbrăcăminte, precum tricourile, șepcile sau bandanele.

10. Oferă vouchere 

Oferirea de vouchere este o metodă rapidă și eficientă de a aduce clienți, dar și de a promova un eveniment. Voucherele reprezintă imaginea unei companii de încredere mai ales dacă acestea se oferă în colaborare cu site-uri de încredere sau în varianta printată la magazine cunoscute, indiferent de ocazie. Clienții tind să considere o companie care folosește vouchere ca fiind una bine dezvoltată și, conform studiilor, sunt mai atrași de campaniile desfășurate în această formă decât de semnele de sales din vitrinele magazinelor.

După cum probabil intuiești deja, nu există o rețetă clară a succesului în ceea ce privește promovarea unui eveniment. În schimb, este vorba despre multă muncă și probabil milioane de practici testate și verificate, care au funcționat bine în cazul altor organizatori de evenimente. Dacă ai nevoie de bannere publicitare, flyere și pliante,  agende și calendare și alte materiale promoționale executate excelent, pe Expression.ro găsești oferta noastră!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top